dinsdag 31 januari 2012

Oma, Maartje en Fleur

Afgelopen woensdag is in de middag Maartje bij ons gekomen, en rond middernacht hebben we Oma Ans opgehaald van het vliegveld. Hoewel moe, had ze een prima reis gehad en de dagen erop blijkt dat ze erg weinig last heeft van de jet-lag. Ze is alweer voor de zevende keer in Nieuw Zeeland! De dagen erop staan vol met gezellige uitstapjes en veel lol met spelletjes in de avond. De meiden gaan winkelen in Auckland en s’avonds basketballen op het schoolplein, wandelen op het strand en grappige spelletjes waar we de lama’s nadoen.

Het weekend heeft een extra vrije dag, namelijk de Anniversary Day Auckland. Waarom is ons niet helemaal duidelijk, maar het is natuurlijk wel lekker. Dus lekker 3 dagen weekend. Op zaterdag naar de Bethells Beach voor een mooie wandeling en aan het eind van de dag Fleur ophalen in Auckland. Op zondag gaan we naar Devonport en op maandag, als eindelijk het weer echt zonnig is gaan we naar Long Bay, echter dat idee hadden meer mensen en het is erg druk. Het strand trekt veel Maori families (eerste bewoners van Nieuw Zeeland) aan op dit soort dagen.  Overal tenten, barbecues, volleybal velden, en rugby wedstrijden op het strand.  Echter als we uiteindelijk lekker op het strand liggen, en in de warme zee zwemmen, valt het toch nog behoorlijk mee. Uiteraard gaat ook nog de pizza oven aan voor lekkere pizza’s.

Op dinsdag zijn Fleur en Maartje vertrokken om met hun wereldreis verder te gaan, op weg voor een hele lange vliegreis naar Braziliƫ.

Hier de leuke foto's.

1 reacties:

Unknown zei

Horasbe (bataks)
Hallo, Mijn naam is Lex Voorhoeve en ik zat met Hans Driessen in het kamp Brastagi en Si Rengo Rengo op Sumatra. Ik geloof dat Carla in Brastagi is geboren, waar ook mijn broertje Peter werd geboren. Ans Driessen was een goede vriendin van mijn moeder, Iet Voorhoeve. Ik kende natuurlijk ook Paul Driessen, Hans' jongere broer.
Al jaren probeer ik te weten te komen of Hans nog leeft, hij moet ongeveer 87 zijn, ik ben bijna 85.
Kent U de familie Driessen en zo ja, zou U mij een adres of email willen sturen.
Ik woon in Seattle, USA; email: ompaseattle@gmail.com
Vriendelijke groet,
Lex